Co+ skal redefinere islandsk outdoor wear-brand

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Co+ skal hjælpe et lokalt islandsk outdoor brand med at gå globalt. Se brandfilmen her.

Det lokale islandske outdoor wear brand, Zo-On vil gerne udover det islandske marked og blive et urbant trendy brand med en global appeal.

Det har de valgt Co+ til at hjælpe med og bureauet er allerede godt i gang. Bl.a. har de lavet en film for Zo-On.

”Vi har fundet ind til kernen af ZO-On og redefineret brandets position i markedet med en ny konceptlinje, ’Get Out There – Whatever the Weather’, der skal positionere Zo-On som et urban outdoor brand, siger Thomas Bo Nielsen, kreativ direktør hos Co+.

Han fortsætter:

”Med udgangspunkt i det nye koncept, har vi skabt en sammenhængende fortælling – visuelt og kommunikativt – som klart definerer og differentierer brandet på markedet.

Markedet for outdoor wear er i vækst og det giver det islandske brand medvind i ryggen, mener stifter af Co+, Gaute Høgh og henviser bl.a. til Fjällräven – det svenske outdoor wear brand, der blev genfødt og vandt indpas på det globale marked som et hipt supplement til hverdagsgarderoben samt til :

”Vi mener at Zo-On og deres produkter har et kæmpe potentiale internationalt, ikke mindst på grund af den vækst som der er på outdoor markedet. Vi ser en tendens i markedet, hvor forbrugerne er begyndt at mixe traditionelle fashion brands med outdoor produkter, som f.eks. tasker fra Fjällräven og regnfrakker fra 66o North.”