Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Co+ skal hjælpe et lokalt islandsk outdoor brand med at gå globalt. Se brandfilmen her.

Det lokale islandske outdoor wear brand, Zo-On vil gerne udover det islandske marked og blive et urbant trendy brand med en global appeal.

Det har de valgt Co+ til at hjælpe med og bureauet er allerede godt i gang. Bl.a. har de lavet en film for Zo-On.

”Vi har fundet ind til kernen af ZO-On og redefineret brandets position i markedet med en ny konceptlinje, ’Get Out There – Whatever the Weather’, der skal positionere Zo-On som et urban outdoor brand, siger Thomas Bo Nielsen, kreativ direktør hos Co+.

Han fortsætter:

”Med udgangspunkt i det nye koncept, har vi skabt en sammenhængende fortælling – visuelt og kommunikativt – som klart definerer og differentierer brandet på markedet.

Markedet for outdoor wear er i vækst og det giver det islandske brand medvind i ryggen, mener stifter af Co+, Gaute Høgh og henviser bl.a. til Fjällräven – det svenske outdoor wear brand, der blev genfødt og vandt indpas på det globale marked som et hipt supplement til hverdagsgarderoben samt til :

”Vi mener at Zo-On og deres produkter har et kæmpe potentiale internationalt, ikke mindst på grund af den vækst som der er på outdoor markedet. Vi ser en tendens i markedet, hvor forbrugerne er begyndt at mixe traditionelle fashion brands med outdoor produkter, som f.eks. tasker fra Fjällräven og regnfrakker fra 66o North.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club