Midt i december slår Coca-Cola dørene op for en ny måde at opleve brandet på: I et hotel placeret i Europas højest beliggende skiresort, Val Thorens.
I en kulisse af retro Coca-Cola plakater og røde farver vil Coca-Cola Ski Hotel byde på “rendyrket happiness,” som Christian Vilgaard Thomsen, Senior Business Manager ved Coca-Cola Nordic, formulerer det.
Hotellet bliver til i samarbejde med det danske rejsebureau Nortlander, og der ansættes en særlig vært, der skal sikre, at den rette stemning indfinder sig.
“Visionen bag Coca-Cola Ski Hotel er at skabe en fysisk manifestation af vores brand. Når vi slår dørene op, åbner vi for rendyrket happiness, en forfriskende pause fra den travle hverdag – ligesom når vores forbrugere åbner en Coca-Cola,” siger Christian Vilgaard Thomsen.
Alle værelser har solvendte balkoner samt gratis Coca-Cola minibarer, spillekonsoller og fladskærme. Uden for værelserne lover Coca-Cola bl.a. Ski Clinic med Nicolai Vang (Danmarksmester i freestyle skiløb), koncerter og DJ-sets, kulinariske oplevelser, modeshows og tests af det nyeste skiudstyr.
Ifølge Christian Vilgaard Thomsen er oplevelsesmomentet, i dette tilfælde ferien, essentielt for Coca-Cola – som han karakteriserer som et universielt symbol på glæde. Dermed går to emner fint sammen, mener senior business manageren.
“Ferie er for de fleste ensbetydende med glæde og oplevelser, og på den måde kan man sige, at vi i virkeligheden ønsker at skabe og realisere de oplevelser for vores kerneforbrugere, som vores produkt symboliserer,” siger Christian Vilgaard Thomsen.