Coca-Cola med ny ambitiøs happiness factory

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Den femte film i serien er en musical på næsten 7 minutter. Filmen skal alene formidles gennem sociale medier. Se den her.

Coca-Colas Happiness Factory har udviklet sig til en næsten ikonisk markedsføring for virksomheden, siden den første film kom for ca. 4 år siden (se den her).

Happiness Factory foregår inde i en Cola-automat, er udviklet af Wieden + Kennedy, og siden er der kommet tre andre film.

Nu kommer så den femte – der med sine næsten 7 minutter er længere end nogensinde.

“Happiness Factory er et globalt projekt, der går på tværs af alle andre af vores aktiviteter. Det er ikke en kampagne men en del af en filosofi om at skabe indhold omkring produktet, der kan fungere som en mere ikonisk kommunikation,” siger Jens Jermiin, der er kreativ direktør i Coca-Cola Europe.

Han kan videre fortælle, at automaten har udviklet sig til et betydeligt aktiv for Coca-Cola, idet den optræder i en række andre markedsførings-initiativer – også i den virkelige verden.

Den nye film er udformet som en musik-video men foregår som de andre inde i en Coca-Cola automat.

Filmen er releaset gennem Facebook og Youtube, og vil blive markedsført gennem sociale medier og seeding. Det er således en større investering produktionsmæssigt end mediemæssigt.

“Vi kommer til at bruge færre penge på medieindrykninger end vi normalt gør,” siger Jens Jermiin og fortsætter:

“Budskaberne i filmen er måske nok evigt gyldige – men rimeligt meningsfulde tekster om, hvordan man lever et lykkeligt liv – og bestemt ikke mindre relevante i den tid, vi lever i,” siger Jens Jermiin.

Eric Quennoy og Mark Bernath har været kreativt ansvarlige og har arbejdet sammen med instruktøren Matthew Jerret samt tekstforfatter Sean Vij. Produktions-selskabet er Psyop, mens lyd og musik er håndteret af henholdsvis Henry Boy og Human.

Se den her