Coca-Cola vil tilbyde forbrugerne en lille pause

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Ny global kampagne under temaet ”Open Happiness” i stedet for ”Coke side of life” skal være bedre til at sælge.

Pepsi har lanceret en helt ny kampagne, hvor man midt i krisetiderne vil satse på optimismen. Nu kommer der også en ny og positivt orienteret global kampagne for Coca-Cola, hvor “Coke side of life” erstattes af “Open Happiness”.

Men Coca-Cola taler ikke så direkte om optimisme men siger, at man vil tilbyde forbrugerne en lille pause midt i de vanskelige tider, hvor de kan genopdage livets simple glæder.

Wieden & Kennedy står bag, og der kommer i første omgang mindst tre globale spot. Den nye kampagne vil blive rullet ud på over 200 markeder globalt, og vil rumme et bredt sæt af marketing-aktiviteter.

Coca-Cola folk siger til AdAge, at “Coke side of life” har vist sig svær at oversætte globalt, og desuden rummede den ikke en klar nok “call to action” – opfordring til at købe. Det satser de på, at den nye kampagne vil gøre.

“Coke sde of life” har ellers været populær og vundet mange priser – bl.a. har den såkaldte Happiness factory været populær. Men den nye kampagne udelukker ikke en fortsættelse. Der kommer en Happiness factory III.