Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Ny global kampagne under temaet ”Open Happiness” i stedet for ”Coke side of life” skal være bedre til at sælge.

Pepsi har lanceret en helt ny kampagne, hvor man midt i krisetiderne vil satse på optimismen. Nu kommer der også en ny og positivt orienteret global kampagne for Coca-Cola, hvor “Coke side of life” erstattes af “Open Happiness”.

Men Coca-Cola taler ikke så direkte om optimisme men siger, at man vil tilbyde forbrugerne en lille pause midt i de vanskelige tider, hvor de kan genopdage livets simple glæder.

Wieden & Kennedy står bag, og der kommer i første omgang mindst tre globale spot. Den nye kampagne vil blive rullet ud på over 200 markeder globalt, og vil rumme et bredt sæt af marketing-aktiviteter.

Coca-Cola folk siger til AdAge, at “Coke side of life” har vist sig svær at oversætte globalt, og desuden rummede den ikke en klar nok “call to action” – opfordring til at købe. Det satser de på, at den nye kampagne vil gøre.

“Coke sde of life” har ellers været populær og vundet mange priser – bl.a. har den såkaldte Happiness factory været populær. Men den nye kampagne udelukker ikke en fortsættelse. Der kommer en Happiness factory III.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club