Cocio skal markedsføre iskaffe for Starbucks

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Den Arla-ejede Esbjerg-virksomhed kommer derved ind på et marked til 2,7 mia. kr.

Arla-ejede Cocio har fået en flot fjer i hatten. Virksomheden med base i Esbjerg har indgået en aftale med den amerikanske Starbucks-kæde om at levere iskaffe.

Men ikke kun til Starbucks europæiske restauranter. Cocio skal producere, markedsføre og distribuere drikkeklare iskaffe-produkter til supermarkeder, nærbutikker samt Starbucks’ egne caféer i hele Europa.

Markedet vurderes at være på 2,7 mia. kr.

I Esbjerg kalder Peter Giørtz-Carlsen, direktør i Cocio Chokolademælk, aftalen et gennembrud for Cocio på det europæiske marked. Samarbejdet er et perfekt match for Cocios og Arlas strategi om at skabe øget værdi af mælken inden for mælk med smag området.

“Starbucks er et af de stærkeste varemærker i verden, og vi kommer til at arbejde med en produktkategori, der er i vækst og som indeholder meget mælk og en høj grad af værdiforædling,” siger han til Ritzau.