Af Peter Engholm 25@mail.dk

Tingene falder på plads for forsikringskoncernen: DDB og BBDO deler fremover budgettet, og nu er en skandinavisk marketingdirektør blevet fundet. Koncernen leder fortsat efter en marketingchef.

Efter at Bureaubiz i forrige uge kunne fortælle, at Codan i Danmark og Norge samt Trygg-Hansa i Sverige splitter sit budget – above the line til BBDO og below the line til DDB-bureauerne Rapp og Tribal – er personen med ansvaret for koncernens markedsføring i Skandinavien blevet fundet.

Codan har således ansat Klas Rosenblad som ny direktør for Strategi, Marketing og Kunder. Den 42-årige svensker indgår som øverste markedsføringsansvarlig i den skandinaviske koncernledelse.

Posten som marketingdirektør har ikke været fast besat, siden Johan Hedensiö stoppede sidste sommer. Forsikringskoncernen har siden da ledt efter hans afløser, der nu er fundet i Klas Rosenblad.

“Med Klas får vi en person med bred erfaring inden for markedsføring, forretningsudvikling og ledelse. Hans erfaringer og profil er præcis det, der skal til for at få os op på det næste niveau,” siger Rickard Gustafson, adm. direktør i Codan-koncernen.

Klas Rosenblad, der tiltræder 15. marts, kommer fra en stilling som adm. direktør for MTV TV Online i Sverige. Forinden var han marketingchef for Viasat i Sverige og har tidligere været ansat hos bl.a. SAS, PwC Management Consulting og Cap Gemini. Klas er udannet MSc i Economics and Business Administration ved Handelshögskolan i Stockholm.

Under marketingdirektøren hører den skandinaviske marketingchef, og denne stilling er i øjeblikket midlertidigt besat, efter at svenskeren Stefan Tufvesson opsagde sin stilling med virkning pr. 31/12 sidste år. Man leder i øjeblikket efter hans afløser.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club