Svenske Resume udpeger BBDO som vinderen af den nordiske bureaukonkurrence – men så enkelt er det muligvis ikke.

Er det rigtigt, hvad svenske Resume skriver, er det en dårlig nyhed for DDB. Bureauet vandt for halvandet år siden budgettet fra Kunde & Co, men så gik der international politik i det, og allerede efter lidt mere end et år skulle bureauet ud at forsvare budgettet i en ny konkurrence.

Det står dog ikke helt klart, om afgørelsen – der omfatter Trygg-Hansa i Sverige og Codan i Danmark og Norge – reelt er faldet ud alene til BBDOs fordel.

Ifølge Bureaubiz’ informationer kan der blive tale om en deling af budgettet mellem DDB og BBDO.

Men der er således en del, der tyder på, at Ogilvy som den tredje finaledeltager er blevet sorteret fra.

Fra Codans side gør man i øjeblikket ikke meget for at kaste lys over sagen:

“Vi er i den afsluttende proces lige nu, og derfor har vi ikke nogen kommentarer til de svenske oplysninger,” siger kommunikationskonsulent hos Codan Forsikring, Lisa Gubi Mørz.

Codan ejes af britiske RSA, og i Sverige hedder selskabet Trygg-Hansa. Den nordiske bureaukonkurrence håndteres af danske Hestbæk Consult.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club