Af Peter Engholm 25@mail.dk

Forsikringskoncernens ‘helt store fokus’ er de eksisterende kunder. Derfor indledes nu jagten på et nyt dialogbureau, der skal støtte leadbureauet &Co.

For et år siden kunne Bureaubiz berette, at Codan havde valgt et nyt leadbureau i form af &Co, der afløste Advice på posten.

Nu følger et nyt bureauvalg, der skal ses som et supplement til leadbureauet – nemlig en dialogpartner.

Den aktuelle bureau-jagt lægger op til øget 1-til-1 kommunikation. Terese Johannesen, Head of Marketing hos Codan, siger om baggrunden:

”Overalt i koncernen arbejder vi med en strategi, hvor de eksisterende kunder – både på erhverv og privat – er vores helt store fokus. Det kræver en samarbejdspartner, der er stærk ikke kun på dialog-delen, men også på det digitale.”

Hun uddyber:

”Vi har typisk en dialog med vores kunder, når de har en skade, men vi ønsker en kommunikation allerede fra policen tegnes, og til at en skade eventuelt opstår.”

Codan har en longlist på 10 bureauer, som har fået invitation til at byde ind. Men flere kan følge.

”Vi har en del bureauer på vores radar, men vi går også til opgaven med en ydmyghed – forstået sådan, at vi ikke bilder os ind, at vi har styr på alt, hvad der rør sig i bureauverdenen. Der kan snildt være bureauer, som vi ikke selv har kontaktet, som har noget spændende at byde ind med,” siger Terese Johannesen.

Når Codans Supply Chain-afdeling – ved Kasper Andersen – har gennemgået bureauer på det forretningstekniske plan, vil en række bureauer blive bedt om at præsentere det bedste af deres eksisterende materiale samt deres relevante erfaring.

”Vi er bevidste om at holde pitchen transparent og minimere ressourceforbruget hos alle parter. Vi vil til finalen vælge max. tre bureauer, der vil få udleveret en brief til en 24 timers test, hvor de præsenterer for os døgnet efter. Finalefeltets bureauer vil modtage kompensation,” siger Terese Johannesen.

terese-johannesen_codan

Hun understreger, at pitchen ikke piller ved rollen hos &Co. Det er således ‘en klar del af briefen’, at man skal kunne arbejde tæt sammen med leadbureauet, og det kommende bureau bygger videre på det kommunikative fundament, som &Co har været med til at lægge.

Terese Johannesen forventer at have Codans nye dialogbureau på plads omkring årsskiftet.

Codans hidtidige dialogbureau er Zupa, men Codan ønsker ikke at oplyse, om bureauet er på longlisten – samme ordknaphed gælder også de øvrige bureauer på listen.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club