Codan har valgt ét digitalt bureau for det danske marked, og det blev Tribal DDB. Begge dele er nyt, for Codan har hidtil ikke haft et enkelt digitalt bureau, men derimod adskillige forskellige – og heller ikke et egentligt leadbureau, digitalt set.
“Vi havde ikke en egentlig bureaukonkurrence, men valgte at sammenligne de digitale bureauer, vi kendte fra tidligere samarbejder. Det drejede sig om 4-5 bureauer, der blev sammenlignet på pris og kreativt niveau. Og den sammenligning faldt ud til Tribal DBBs fordel – det var det høje kreative niveau, der skilte sig ud,” siger Christoffer Peterson, nordisk online manager i Codan.
Han oplyser, at man også arbejder med Tribal DDB i Sverige. Her er reklamebureauet DDB Stockholm, ligesom DDB Danmark er det for Codan herhjemme.
“I Sverige har vi fortsat et digital hovedbureau og underleverandører, men når det gælder det danske marked ser vi en styrke i at finde én samarbejdspartner,” siger Christoffer Peterson.
Han afviser, at valget lå til at blive det digitale bureau fra samme gruppe, som man har hentet sit reklamebureau fra.
“Udfordringen for de store reklamebureauer er at være dygtige på digtale. Vi sparer også, når der ikke er mange underleverandører. Det er rigtigt, når nogen siger, at man ikke kan tale om fullservice-bureauer, hvis man ikke også er digital,” siger Christoffer Peterson.
Tribal DDB København skal stå for al onside, mobil, intra- og extranet, online kampagner – ja, selv CRM har efterhånden digitale elementer, mener Head of Digital hos Tribal DDB, Caroline Deichmann-Bendixen.
“Der er nok at tage fat på – på den gode måde. Det kan være svært med store koncerner, men Codan virker i den grad parat. Og vi er glade for, at de har set, at vi kan være med til at skabe en øget værdi til Codan digitale platforme,” siger Caroline Deichmann-Bendixen, der i januar kom fra Wunderman og afløste Martin Kristensen som leder af Tribal DDB København.