Af Peter Engholm 25@mail.dk

Stefan Tufvesson har opsagt sin stilling, netop som forsikringkoncernens skandinaviske bureaukonkurrence nærmer sig sin afslutning. Tre bureauer er i finalen.

Codan og søsterselskaberne i Norge og Sverige har kig på det skandinaviske marked, hvad angår reklamebureauer – ganske som det er tilfældet i en række andre lande i den britiske forsikringskoncern RSA.

Bureaukonkurrencen i Skandinavien er ved at nærme sig sin afslutning, men processen kommer i mål uden den hidtidige chef på området, Stefran Tufvesson.

Han tiltrådte for godt to år siden en nyoprettet stilling som skandinavisk marketingchef, og ud fra dette overordnede syn indledtes kort efter en bureaukonkurrence for de tre lande, som DDB endte med at vinde. Inden da havde Kunde & Co stået for markedsføringen af Codan.

Nu er man så i gang med endnu en bureaukonkurrence, men denne gang uden Stefan Tufvesson.

Kommunikationskonsulent i Codan, Lisa Gubi Mørz, bekræfter, at Tufvesson “har valgt at opsige sin stilling med virkning pr. 31/12”.

Stefan Tufvesson har været med i den interne del af processen med at finde en fremtidig bureaupartner – en proces, som varetages eksternt af en bureaukonsulent. Hans post er midlertidigt besat internt, men man vil nu slå stillingen op og lede efter hans afløser.

Så vidt Bureaubiz erfarer, stopper Stefan Tufvesson oven på uenighed om den fremtidige strategi. Formodentlig har RSA-hovedkontoret – i lighed med bureaukonkurrencen – også spillet en rolle her.

At den skandinaviske marketingchef er ude, samtidig med at man er i gang med en bureaukonkurrence, er ikke nødvendigvis ensbetydende med et større skifte. Således er koncernens nuværende bureau, DDB, med i bureaukonkurrencen. Det bekræftede kommunikationsdirektør Jeanette Fangel Løgstrup ved konkurrencens begyndelse.

Ifølge Bureaubiz’ oplysninger består finalefeltet – i lighed med bureaukonkurrencen i 2008 – af tre bureauer. Udover DDB skulle det aktuelt dreje sig om BBDO og Ogilvy.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club