Co+Høgh bag massivt fremstød for Cocio

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bl.a. har bureauet været i Hollywood for at skyde en film med Eva Mendes til det største fremstød for Cocio nogensinde.

“En ristet hotdog. Og en Cocio”

Arla-ejede Cocio’s salgs- og marketingdirektør, Michael Broch Hansen, er ikke nødvendigvis utilfreds med denne noget historiske position for chokomælken.

“Ikke at vi vil fornægte relationen, for vi er glade for at have den position, vi har, men vi kan ikke leve af at udvikle os via pølsevognene”, siger han til Børsen i dag.

Derfor er firmaet nu klar med et omfattende redesign og den største marketingindsats nogensinde.

Der er afsat et tocifret millionbeløb, og bureauet bag indsatsen er Co+Høgh, som bl.a. har været i USA for at skyde en film med Hollywood-celebrity’en, Eva Mendes.

Det internationale ansigt er valgt for, at kampagnen kan bruges i hele Skandinavien, og Michael Broch Hansen fortæller Børsen, at han håber, at han kan få svenskerne og nordmændene til at drikke lige så meget chokomælk som danskerne:

“I Danmark er udgangspunktet højt, så det er måske en encifret vækst vi går efter. I Norge og Sverige er ambitionerne noget højere, idet vi starter fra et lavere udgangspunkt”, siger Michael Broch Hansen, der ikke vil oplyse, hvor meget man har betalt for Eva Mendes.

Reklamefilmen er instrueret og kampagnen fotograferet af den danske stjernefotograf Marc Høm, som siden 1989 har haft fornøjelsen af at portrættere stjerner som Nicole Kidman, Angelina Jolie, Kiera Knightly, Kate Moss, Aretha Franklin, Johnny Depp, Gwyneth Paltrow – og verdens vel nok mest interessante hustru, Michelle Obama.

Udover kampagneaktiviteterne er etiketterne også blevet moderniseret, og man kommer med en række nye produkter.

Til den nye markedsføring af Cocio kan lægges, at amerikanske Starbucks for nylig har valgt firmaet som leverandør af iskaffe til kædens europæiske butikker.

I 2009 drak de danske forbrugere næsten 20 mio. flasker og dåser med Cocio, og en fangruppe på Facebook har 42.000 medlemmer.