Co+Høgh markedsfører nanoteknologi på de mindste platforme

Peter Engholm
25@mail.dk

Ny teknologi kalder på nye kanaler – i dette tilfælde på noget så uteknologisk som små stykker pap.

Med forår i luften og skisæsonen pakket ned gør Co+Høgh erfaringerne op med et fremstød for skiundertøj med særlige egenskaber.

“For en schweizisk kunde har vi lanceret skiundertøj, hvor uldet er coated med nanomolekyler, der dræber svedpartikler. Har man stået på ski, kender man godt fornemmelsen – og frem for alt lugten – af skiundertøj efter en dag på pisterne. Her fordamper sveden, og når man tager skiundertøjet af, dufter det lige så neutralt, som da man tog det på om morgenen,” siger Peter Kastrup-Misir, partner i Co+Høgh.

Den schweiziske nanoteknologi brandes under navnet HeiQ, og forbillederne ligger ligefor:

“Intel Inside eller bedre endnu: Gore-Tex, der føjer yderligere kvaliteter til et andet brand. Vi markedsfører HeiQ på flere kanaler, bl.a. internet og POS, og det nye ligger i kommunikationen via de såkaldte hang-tags, altså det stykke pap, der hænger i lynlåsen. Det er den mest kritiske kontakt til forbrugeren, her er brandingen begynder – og en udfordring til selvforståelsen hos den klassisk forfængelige kreative, sammenlignet med en 30 sekunders reklamefilm,” siger Peter Kastrup-Misir.

Og netop tv-film har støttet “silverprotect for men”, deodoranten fra Nivea med sveddræbende sølvmolekyler. Men på studierejser til Japan har Peter Misir set, hvor meget længere man er kommet i brugen af nanoteknologi.

“Her er ruder med en belægning, der dræber bakterier, når solen skinner på den. Nanoteknologien har mange andre egenskaber, med spændende brugsmuligheder. Vi er stadig i den spæde start, og her bliver udfordringen at kommunikere forbrugerteknologi uden at skræmme nogen,” siger Peter Kastrup-Misir.

Og dén udfordring kan Co+Høgh passende selv tage op, for i slutningen af året følger yderligere to produkter fra HeiQ. Peter Kastrup-Misir kan ikke afsløre indholdet, men nævner navnene som ledetråd; Puls og Barrier.