Coke tog fusen på studerende med tømmermænd

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Oven på en kollegie-fest lørdag rykkede Coca-Cola Zero ud med en indsatsstyrke – skudt i gang af falsk brandøvelse.

Eventbaseret markedsføring er noget, som mange taler om – og for de studerende på Nordisk Kollegium i København blev det til virkelighed, da de blev udsat for en Coke-event – og så endda på et tidspunkt, hvor tømmermænd var fremherskende. Men det var entop ideen bag eventen.

Semesterstarten på landets videregående uddannelser markeres typisk med en fest på kollegiet weekenden inden – også på Nordisk Kollegium. Tømmermændene dagen derpå blev afbrudt ud på formiddagen, da en falsk brandøvelse fik alle ud – ikke kun af fjerene, men også af bygningen.

Her stod de frysende og trætte, da en gruppe sortklædte mænd pludselig rappellede ned fra taget, og en sort militærbil drønede ind i kollegiegården. Joken gik op for de studerende, da et gigantisk banner fra Coca-Cola zero rullede ned fra en fem-etagersbygning med ordene ’Taste the Possibilities’

Indenfor var kollegiet i mellemtiden blevet forvandlet til alt, hvad man drømmer om – eller slet og ret magter – dagen efter en fest: Gourmetburgere og fritter fra et kokketeam, en halv snes konsol-stationer med nyt PS3-spil, professionelle massører, ansigtbehandlinger, loungemusik fra en DJ og fra A.M. Massageskole tilbød massage til ømme dansefødder, mens skønhedssalonen Wanna Shine tilbød ’recovery ’-ansigtsbehandlinger. Det hele blev akkompagneret af en DJ, der spillede blød og afslappende loungemusik – afsluttet med Danmarkspremieren på ’The Perks of Being a Wallflower’.

PR-bureauet Essencius havde skabt eventen – fra idé over samarbejdspartnere til eksekvering – og den er en del af den store Zero-kampagne, Coca-Cola kører for tiden.

Når jeg har tømmermænd, er det en de få gange, jeg har lyst til sukker-cola … og I tilbyder Zero?

”Coca-Cola forbindes med refreshment, ikke med tømmermænd. Eventen fangede folk, hvor de mindst forventede det – og gik ud på at få brandet til at leve i den virkelige verden,” siger Peter Hædersdal, Market Activation Manager hos Coca-Cola.

Kommer der flere øvelser fra jeres side?

”Jeg vil ikke udelukke, at der kommer flere tiltag fra Zero, men planen er ikke at underminere  begrebet brandøvelser på kollegier,” siger Peter Hædersdal.

Hele eventen blev filmet og kan om få dage ses på Coca-Cola zeros facebookside.