Columbine trækker i pelsjakke

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Kopenhagen Fur har indgået en sponsoraftale med Tivoli.

Kopenhagen Fur, der har succes internationalt, men som her til lands kæmper for sit image på grund af Dyrenes Beskyttelses angreb på minkavlerne, har indgået en sponsoraftale med nationalklenodiet Tivoli.

Ifølge adm.dir. Torben Nielsen for Kopenhagen Fur, er det både Tivolis forankring herhjemme samt udlandets kendskab til den danske forlystelsespark, der har betydet noget for indgåelse af sponsoraftalen.

”Tivoli er en stærk partner for Kopenhagen Fur. Ligesom Kopenhagen Fur har Tivoli en markant international profil, samtidig med at virksomheden er fast forankret i Danmark. Det giver os en unik mulighed for at styrke Kopenhagen Fur ikke blot herhjemme, men også i resten af verden, da Tivoli er et nationalklenodie. Vi vil bruge Tivoli-aftalen i vores internationale markedsføring i blandt andet Kina. Men vi glæder os også til at vise pels til de mange danskere, som hvert år besøger Jul i Tivoli. Det er et perfekt udstillingsvindue, hvor vi kan vise, hvorfor danske minkavlere er i verdenseliten, siger han i en pressemeddelelse.

Aftalen løber i tre år, men Kopenhagen Furs kommunikationschef Sander Jacobsen vil ikke ud med, hvor meget sponsorbidraget udgør, men det er ’et større millionbeløb’.

I første omgang vil det nye samarbejde blive synligt i forbindelse med Tivolis juleåbning, hvor man ifølge kommunikationschefen påtænker at iklæde Columbine og julemanden en pels.

Samarbejdet vil desuden blive synligt for Tivolis gæster idet det vil blive muligt at købe pels-produkter i Tivoli og desuden vil der blive leveret pelsdesigner produkter til Hotel Nimb.