Et sponsorat af Ferraris Formel 1 team lyder som noget, der rummer potentiale for content til et brand som Shell.
Man har dog valgt at igangsætte forskellige initiativer, der skal lægge yderligere lag på historiefortællingen om ”benzinen med det højeste oktantal, der kan tankes på en servicestation i Danmark.”
Det er sket sammen med Mediacom Beyond Advertising (MBA) og det bringer historien ind i bilen hos Prins Joachim med anvendelsen af 360 grader videoteknologi.
”Vi ønskede at få synliggjort fordelene ved V-Power for både den fartglade F1-fan, men også for alle dem, hvor valget af bil og tilbehør mest af alt er en livsstil. Alle dem der ikke lader sig ”nøjes”, og som altid vil vælge den bedste kvalitet, hvis der er to valgmuligheder tilgængelige,” siger Patrycia Liberski, Brand & CVP Manager hos Dansk Fuels.
Videoen er led i en større contentstrategi, som bl.a. bygger på et samarbejde med Euroman, der varer indtil november. Euroman har i den forbindelse genoplivet deres motor-sektion (www.euroman.dk/motor). Målet er at skabe værdifuld og relevant indhold, som den motor- og stilbevidste målgruppe har lyst til at bruge tid på.
Hertil kommer så, at MBA fik lov til at have en 360 grader video med på bagsædet i Prins Joachims royale Lotus Cortina racer med nummer 65 under afviklingen af Classic Race Aarhus.
Indholdet på Euromans motorsektion er en blanding af Euroman-redaktionens motorindhold og V-Powers eget indhold, som produceres af MBA. Ud over turen med Prins Joachim er der skabt to andre 3 videoer og flere er på vej.
”Oktantal og et brændstofs rensende og vedligeholdende egenskaber kan hurtigt blive en smule ”langhåret” – men glæden ved biler, motorer og det aldrig at gå på kompromis ift. sin passion, er et optimalt udgangspunkt for at kunne skabe indhold som målgruppen rent faktisk aktivt vil vælge at bruge tid på,” siger Head of MBA, Jesper Lysholdt.