Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Coop vil indgå partnerskaber for at knække fremtidens indkøbsoplevelser. De har netop investeret i firma, der tilbyder reklamefinansierede løsninger.

Allunite, der sælger reklamefinansierede wifi-løsninger, får nu Coop som investor. Det skriver Børsen.

Coop investerer sammen med venturefonden Northzone 22,3 mio. kr. i Allunite, der har været på markedet siden september sidste år.

Allunite tilbyder kæder og butikker at installere en internetboks, der er finansieret gennem en fast månedlig ydelse samt annoncer, således at butikkernes kunder kan få gratis wifi.

Coop er selv kunde hos Allunite og koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg siger til Børsen:

”Det er vigtigt for os at finde ud af, hvordan kunderne kommer til at handle i fremtiden i den fysiske butik. Vi skal knække koden til fremtidens indkøbsoplevelse og der tror vi, at det er en rigtig god idé at indgå partnerskab med iværksættere, der ser verden på en anden måde.”

Hummel-ejer Christian Stadil er også investor i Allunite.

Børsen, p. 14.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club