Coop samler store budgetter på ét bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

De fire brugskæder under Coop får nyt leadbureau. Det betyder farvel til Hjaltelin Stahl som leadbureau på Kvickly og Ocean på SuperBrugsen.

I eftersommeren samlede Coop sine fire brugskæder – SuperBrugsen, Kvickly, Dagli’Brugsen og LokalBrugsen – under én ledelse, med Pia Niemann som ny marketingdirektør.

Med hende i spidsen har Coop nu valgt det leadbureau, som skal stå for udarbejdelsen af kædernes samlede strategiske platform og det kreative koncept.

Det er blevet Konstellation & Republica.

Og valget medfører samtidig et farvel til Hjaltelin Stah som leadbureau på Kvickly, og til Ocean Agency, der hidtil har delt SuperBrugsen-budgettet med Konstellation & Republica.

”Vi har haft tre stærke bureaupartnere, som har løst opgaver på kryds og tværs i organisationen. Vi har haft samtaler og kaffemøder med dem, hvor vi fik deres bud på deres strategiske værktøjer og de kreative cases, de var mest stolte af. Det var et close race, men efter en nøgtern vurdering af ydelserne føler vi os rigtigt godt dækket ind med Konstellation & Republica,” siger Pia Niemann til Bureaubiz.

Hun uddyber:

”En konsolidering på bureaufronten var en nødvendighed i en proces, hvor vi strømliner vores indsats og søger at akkumulere værdien af den kommunikation, vi har på tværs af brugskæderne.”

Der bliver tale om ”et mere nært Coop med fokus på lokale tilpasninger i de enkelte kæder”, og i den forbindelse skal der skabes en ny strategisk og kreativ platform for Brugskæderne – Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen/ LokalBrugsen.

CEO Susanne Lund, Konstellation og Republica, udtrykker stolthed over den nye opgave således:

”Det er en spændende opgave, og vi får en partner med en professionel kompetence. Så vi kan ikke ønske os et bedre med- og modspil i det kommende samarbejde”.

Konstellation & Republica er i forvejen leadbureau for Irma og SuperBrugsen og står for tilbudsaviserne for Fakta og Kvickly.