Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Dagligvaregiganten vil sælge parallelimporteret parfume på nettet.

Coop åbner for en priskrig med Matas og andre danske detailbutikker inden for kosmetik og parfume. Det skriver Jyllands-Posten i dag.

Det sker med en webshop, der skal sælge parallelimporterede skønhedsprodukter, som så kan sælges til lavere priser, end der er er på markedet i dag.

”Priserne er for høje i det danske skønhedsmarked og mærkevarer sælges uden større priskonkurrence. Det vil vi lave om på ved at gå nye veje”, siger Helle Stenbank, ny kategorichef for skønhedsområdet i ccop.dk til avisen.

Med satsningen vil Coop forsøge at fordoble Coops samlede omsætning på nettet.

Fra Matas er der ingen kommentarer ude over, at man holder øje med konkurrenterne inkl. Coop.

Jyllands-Posten Erhverv&Økonomi, p. 11.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club