Coop valgte Aarhus-bureau til at bygge ny onlinebutik

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Coop-koncernen har netop åbnet en netbutik med dagligvarer leveret til døren. Digitalt bureau har været med hele vejen fra strategisk sparring til design og udvikling.

Coop lancerede i går en offensiv på markedet for dagligvarer på nettet. Den nye webshop tilbyder mere end 8000 dagligvarer med levering i hele landet.

Et sådan initiativ kræver bureauhjælp, og her har man valgt det aarhusianske bureau Vertica. Bureauet har været med hele vejen og bidraget med strategisk sparing, grafisk design, brugergrænsefladedesign, frontend- og backend-udviklings samt integration til det bagvedliggende ERP-system.

”Som e-handelshus er det ypperste at arbejde sammen med virksomheder som er visionære på online og har modet til at gå all-in – selv på et komplekst marked. Det må man sige Coop gør her. Mens Nemlig.com som ny aktør satser voldsomt og de andre traditionelle spillere tøver, har Coop valgt at manifestere sin stærke position i danskernes indkøbsvaner ved i den grad at sætte online dagligvareindkøb på agendaen. Det er en sand fornøjelse at være med til,” siger Lars Christensen, partner i Vertica.

Den nye forretning bliver en overbygning til koncernens nuværende netbutik, Irma.dk, der fortsætter, men fremover vil fungere som en ’shop-i-shop’. Ud over Irma-butikken kommer der yderligere 24 specialbutikker med alt fra delikatesser til diabetes-venlige produkter.

Samtidig tilbydes altid over 500 af de mest almindelige dagligvarer fra discountsortimentet, så der er noget for alle familier.

Coop.dk ønsker med den nye netbutik at nå bredere ud med et koncept, der appellerer til en bredere del af befolkningen:

”Målet er, at vi hjælper til en lettere hverdag for flere danskere, hvor vi ikke mindst har fokus på travle børnefamilier over hele landet. Varerne er dem, man kender fra alle Coops kæder, så der bliver tale om ’alt det bedste fra Coop,’ siger koncerndirektør Jan Madsen.

Butikken kan ses her: www.mad.coop.dk