Coops koncernmarketingdirektør har fået ny chef

Finn Graversen,
journalist

Koncerndirektøren med ansvar for Kunder & Kommunikation, Jens Visholm, stopper, og foreløbig har en anden koncerndirektør fået ansvar for marketing.

Pia Niemann, der er koncernmarketingdirektør i Coop har fået nye chef. Hidtil har hun refereret til Jens Visholm, der som koncerndirektør har haft ansvar for et område defineret som Kunder & Kommunikation. Men han stopper senest med udgangen af juni.

Kræn Østergaard Nielsen tiltrådte som koncernchef i efteråret, og han fortæller til Jyllands-Posten, at han sideløbende har drøftet Jens Visholms rolle i den nye organisation. Men det er ikke lykkedes at finde en permanent løsning, der var tilfredsstillende for begge parter, og derfor stopper Jens Visholm.

I stedet har koncerndirektør Allan Kristoffersen overtaget ansvaret for marketing. Han har i forvejen øverste ansvar for Kvickly, SuperBrugsen & Dagli Brugsen.

Coops informationsdirektør, Jens Juul Nielsen oplyser, at det endnu ikke er besluttet, om det bliver den endelige konstruktion, men at marketing som sådan ikke er påvirket af, at Jens Visholm stopper.

Jens Visholm har været 10 år hos Coop, som han kom til fra et job som markedsdirektør hos SuperBest. Han har desuden også en bureaufortid, idet han fra 2001-2005 var direktør i McCann Momentum.