Creative Circle bliver TV 2’s partner ved Cannes Lions

peng

Samarbejdet vil samle de danske deltagere, styrke Danmarks tilstedeværelse ved årets VM i reklame – og bringe fagligheden i Cannes hjem til Danmark.

For 4. år i træk er TV 2 den danske repræsentant for Cannes Lions, og som noget nyt har har TV 2 inviteret Creative Circle med ind som partner i forbindelse med årets event, der foregår 19-25. juni.

“Cannes Lions er et mekka for faglig inspiration og innovation og en vigtig platform til at styrke vores relationer til annoncørerne. Partnerskabet med Creative Circle bringer os endnu tættere på den kreative del af branchen og giver os mulighed for at samle de danske deltagere og dermed styrke Danmarks tilstedeværelse ved Cannes Lions”, siger Flemming Rasmussen, kommerciel direktør hos TV 2.

Creative Circle er erfarne Cannes Lions-deltagere og har i forvejen et stort netværk blandt både kreative herhjemme og ved Cannes Lions.

“At være direkte involveret i afviklingen af Cannes Lions’ danske tilstedeværelse har stået øverst på vores ønskeliste i de seneste år, fordi det – helt i tråd med Creative Circles mission – handler om at sætte standarden for hele den kreative branche. Vi forventer, at netop denne konstellation kan understøtte målet om at bringe fagligheden i Cannes hjem til Danmark”, siger Niels Heilberg fra Creative Circle i en pressemeddelelse.

TV 2 og Creative Circle vil – udover at fokusere på fagligheden i Cannes – sætte ind på to områder, der i mange år har været efterspurgt hos den danske delegation i Cannes; nemlig samling og organisering.

Jacob Fischer-Nielsen, kommerciel marketingchef på TV 2, forklarer:

“I år arbejder vi på at etablere et reelt samlingspunkt for den danske delegation, som både skal danne den daglige ramme for delegationen og fungere som stedet, hvor TV 2, Creative Circle og andre interesserede virksomheder og medier kan booke sig ind til fælles eller egne arrangementer på fornuftige vilkår.”

TV 2 og Creative Circle bistår med inspiration til branchen før, under og efter festivalen – også til de, der ikke har mulighed for at deltage – og har desuden allieret sig med en række kompetencer, der vil hjælpe med at finde de bedste seminarer og konklusioner på konferencen, så de danske deltagere får mest muligt ud af verdens største festival for kreativitet.

I år øges den overordnede koordinering – bl.a. lanceres Facebook-gruppen Cannes Lions DK 2011, hvor deltagerne kan finde nyheder, baggrund og inspiration til både faglige og sociale arrangementer.