Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Dorte Nielsen skal spotte den bedste kreativitet blandt unge i ungdomskonkurrencen The Young Ones, som er en del af The One Show.

Formanden for Creative Circle, Dorte Nielsen, skal spotte verdens bedste ungdomskreativitet, når hun som nyvalgt jurymedlem skal bedømme de indsendte arbejder til The Young Ones-konkurrencen.

The Young Ones er ungdomskonkurrencen under The One Show, som er en international award, der afholdes i USA.

Sidste år deltog omkring 4.500 studerende fra godt 150 forskellige skoler fordelt på mere end 20 lande med næsten 1.200 indsendte arbejder.

”Young Ones har eksisteret i over 30 år og er nærmest ældre end sin målgruppe. Den er stor og veletableret, og det er en ære at blive inviteret ind som jurymedlem. Jeg betragter det som en international anerkendelse af mit arbejde med ungt talent gennem mange år,” siger Dorte Nielsen, der i ni år – frem til 2015 – var uddannelsesleder på Kreativ Kommunikation på DMJX.

Her markerede de studerende sig gennem årene ved både og internationale ungdoms-awards, men The Young Ones var ikke en af dem.

”Danske studerende har endnu ikke taget Young Ones til sig, men det vil jeg opfordre dem til at gøre. Talentet er bestemt til stede, det ved jeg. Og i år er der to muligheder for at gøre sig gældende, idet Young Ones Brief Competition har fået en søsterkonkurrence: Young One Portfolio Competition,” siger Dorte Nielsen.

Brief-konkurrencen er delt i to, henholdsvis en kunde og en godgørende sag – med 7 kategorier i hver.

I portfolio-konkurrencen har de studerende ti kategorier at vælge imellem.

Man kan læse mere om The Young Ones og tilmelde sit arbejde her.

Der er deadline den 3. marts 2017.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ daglige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev