Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

To af de nye kategorier er forsinket, og så får alle længere frist til at indsende arbejder til årets Creative Award. Formændene for de syv juryer er fundet.

Det var i dag, regnskabet skulle gøres op: hvor mange arbejder der skulle konkurrere mod hinanden til årets Creative Award, der uddeles af Creative Circle. Prisen hed tidligere Guldkornet.

Men nu har man besluttet at forlænge fristen med en uge.

“Specielt de nyere kategorier, web og design, er forsinket, og det er vigtigt, at vi får tiltrukket alle de bedste arbejder også inden for disse kategorier. Men i stedet for blot at forlænge for nogle enkelte, har vi valgt at give alle en længere frist”, siger foreningens formand, Dorte Nielsen.

Bedømmelsen foregår d. 27. februar og inden for syv kategorier: to inden for det digitale, to inden for design og tre inden for reklame.

Formændene for de syv juryer er:

Reklame

  1. Janne Østergaard, Sunrise
  2. Kim Michael, Par No 1
  3. Stig Lauritzen, BSL

Digital

  1. Anders Wik, Apt Copenhagen
  2. Jonas Linell, LBi

Design

  1. Morten Brudholm, MAKE
  2. Jesper von Wieding, Scandinavian DesignLab

Arrangementet løber af stabelen d. 27. marts, men allerede på fredag foregår Young Creatives konkurrencen, hvor de unge talenter skal dyste om at lave arbejde for en hjælpeorganisation på blot 24 timer. Her er der tre kategorier – reklame, design og digital – og mindst to af vinderne bliver sendt til Cannes til sommer for at deltage i de unges konkurrence ved denne festival.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club