Creative Circle har i de seneste par år holdt faglige events i Grand Teatret i København.
Næste event, der finder sted torsdag 30. januar, vil som noget helt nyt, blive livestreamet fra Grand Teatret.
Der sker i samarbejde med Den Danske Reklameskole, der stiller deres tekniske udstyr til rådighed.
“Hos Den Danske Reklameskole deler vi Creative Circles ambition om at løfte de kreative standarder i Danmark. Vi tror på, at viden og inspiration bør være tilgængelig for alle – uanset geografi – og derfor er vi stolte over at støtte op om dette initiativ,” siger Per Holm Henriksen fra Reklameskolen.
Streamingen bliver ikke bare det sædvanlige, man kan opleve i Teams eller Zoom.
“Det er en streamingoplevelse ud over det sædvanlige fordi i alt tre kameraer sørger for at transmittere nærbilleder af speaker, indholdet af præsentation og reaktioner fra publikum i salen på en dynamisk facon skabt af en billedmixer på stedet,” lyder det fra Per Holm Henriksen.
Sebastian Jensen, kreativ direktør hos Publicis og medlem af Creative Circle bestyrelse, er “super taknemmelig for streamingassistencen,” siger han og tilføjer:
“Er man forhindret i at være med fysisk pga. geografi eller andet oplagt, så er det bare med at sikre sig en streamingbillet. Men jeg vil stadig meget gerne opfordre folk til at komme fysisk, hvis man har muligheden. Vi inviterer speakere fra udlandet, og det er enormt fedt at kunne tilbyde dem en fuld og levende sal. Det gør virkelig noget ved viben og totaloplevelsen.”
Og hvem er det så der kommer den 30. januar?
Arrangementet hedder Doing Business The Wrong Way og det er Kevin Lynch, der bl.a. er tidligere creative director for Oatlys inhouse bureau, Department of Mind Control, der vil dele sine erfaringer fra sit arbejde i den kreative verden. Han har nu grundlagt sit eget konsulenthus, The Wrong Agency, der udfordrer alle traditionelle forestillinger om, hvordan en succesfuld virksomhed skal drives.