Af Redaktionen
Fra d. 1. marts bliver Bureaubiz overtaget af Creative Club og Grakom.

Creative Club overtager Bureaubiz for at styrke sit indholdstilbud til bureau- og marketingbranchen.

Creative Club går nu endnu mere i offensiven over for bureau- og marketingbranchen. Det sker med købet af Bureaubiz, som Grakom og Creative Club overtager fra Kommunikationsforum.

Grakom er erhvervsorganisation for grafisk kommunikation og medier og rummer en række bureaumedlemmer, der er organiseret i Creative Club. Overtagelsen af Bureaubiz vil styrke det indholdstilbud, som Creative Club giver sine medlemmer.

“Vi lancerede for et år siden et stærkt tilbud til vores bureaumedlemmer ved at etablere Creative Club, og nogle måneder efter lancerede vi en ugentlig nyhedsmail og ansatte Pia Osbæck som redaktør. Creative Club er vokset og har tiltrukket flere bureauer til foreningen. Med købet af Bureaubiz sætter vi turbo under den satsning,” siger adm. direktør for Grakom og Creative Club, Thomas Torp, og han fortsætter:

“Bureaubiz er – og skal fortsat være – et selvstændigt medie, og vi vil fokusere på journalistisk orienterede nyheder samt holdninger og faglige perspektiver,” siger Thomas Torp og tilføjer:

”Det er vores ambition, at vi med Bureaubiz opnår en meget større betydning og synlighed over for bureau- og marketingbranchen.”

Bureaubiz og Kommunikationsforum vil fremover samarbejde omkring events og jobannoncer. Fra Kommunikationsforums bestyrelsesformand, Jesper Højbjerg Christensen, lyder det:

“Landets reklamebureauer har brug for en mangfoldighed af nyheder, viden og services for at fremme vækst og innovation i Danmark. Vi har som en kreativ medieplatform været glade for at eje og videreudvikle Bureaubiz for de mange ildsjæle og nytænkere. Men på den lange bane er Grakom som en 360 graders partner stærkere for reklamebranchen. Vi er glade for, at samarbejdet med Grakom fortsætter, bl.a. om events og jobannoncer. Resultatet vil være et stærkt partnerskab i mange år frem, der vil sikre de services, som er med til at udvikle sektoren både kreativt og digitalt.”

Fra venstre: Thomas Torp, adm. direktør hos Grakom, Jesper Højbjerg Christensen, bestyrelsesformand i Kommunikationsforum, Timme Bisgaard Munk, chefredaktør og bestyrelsesmedlem i Kommunikationsforum, Pia Osbæck, redaktør hos Creative Club.

Pia Osbæck, der er redaktør for Creative Club, bliver redaktør for Bureaubiz. Der bliver tilknyttet to medarbejdere samt en række freelanceressourcer til mediet.

Journalist Zandra Damsgaard, som har været tilknyttet Bureaubiz siden 2016, fortsætter i Kommunikationsforums regi som journalist på iværksættermediet Bootstrapping.

Pia Osbæck kender Bureaubiz særdeles godt, idet hun for 12 år siden var med til at stifte mediet sammen med Finn Graversen og Peter Engholm. Begge forventes at blive knyttet til Bureaubiz som skribenter.

Overtagelsen sker d. 1. marts.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club