Creuna bringer bil- og boligbrand sammen

Peter Engholm
25@mail.dk

Et nyt site, skabt af Creuna, bringer møbelkæde og bilmærke sammen. Både møbler, tilbehør og en ny, såkaldt signatur-bil ses på sitet, der lanceres samtidigt i 60 lande.

’Smartville’ hedder en kollektion, der er resultatet af et nyt designsamarbejde mellem den danske møbelkæde BoConcept og bilmærket Smart.

Og hvad har en møbelkæde og en bilfabrikant til fælles, lyder spørgsmålet i en pressemeddelelse, der bekvemt nok selv giver svaret: En del. For de to designprofiler har sammen skabt en ny, farverig kollektion, der henvender sig til ”unge og modebevidste indbyggere i alverdens storbyer. Forbrugerne, der altid er på farten og har de nyeste digitale mobile devices med sig”.

Det kræver et website, der fungerer upåklageligt, hvadenten man sidder i Shanghai eller Aarhus – og uanset, om man går på sitet via computer, tablet eller mobil.

Sammen med det digitale bureau Creuna har BoConcept udviklet ’Smartville’-sitet, der lanceres samtidigt på alle BoConcepts markeder – i alt 60 lande, inkl. Kina og Japan. Af samme grund hostes det i ’skyen’, hvilket sikrer hurtig loading og høj performance.

”Fokus var fra starten at skabe et digitalt koncept, der gør det muligt for BoConcept at nå ud til sit store internationale publikum på en simpel og elegant måde – og ikke mindst at kommunikere overbevisende på alle devices og skærmstørrelser,” siger Christian Spliid, Account Manager hos Creuna, i pressemeddelelsen.

 Palle Larsen, marketingdirektør i BoConcept supplerer:

”Sitet lægger sig helt op ad den designmæssige linje i kollektionen og udstråler samme enkelhed, farveglæde og urbane livsstil. Vi glæder os til at se og måle, hvordan markederne tager imod kollektionen – og til de næste digitale projekter, der ligger i støbeskeen.”

 Her er et udpluk af de 60 nationale sites: Smartville Danmark, Smartville England og Smartville Kina.