Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Foto: PR.

Nødhjælpsorganisationen DINNødhjælp, der opererer i Vestafrika, manglede en international profil. Creuna har som pro bono-projekt hjulpet med en rebranding til Land of Hope.

Den danske nødhjælpsorganisation DINNødhjælp kæmper for at beskytte udsatte børn mod voksnes overtro i Nigeria, hvor børn risikerer at blive anklaget for at være hekse. 

Som et pro bono-projekt har Creuna hjulpet dem med at lave en ny brandplatform, der skal give organisationen en international profil under det nye navn Land of Hope. Det oplyser Creuna i en pressemeddelelse.

Fra Hope til Land of Hope
DINNødhjælp blev stiftet i 2012 af Anja Ringgren Lovén, som havde en personlig mission om at hjælpe udsatte ”heksebørn” i Afrika. Disse børn bliver enten sendt på gaden eller jagtet, tortureret og slået ihjel under anklager om hekseri. 

Hendes sag blev i 2016 verdenskendt, da et billede af hendes omsorg for den voldsomt udsultede dreng Hope gik viralt. Det var en handling, der fik selveste Dalai Lama til at udnævne Anja som sin personlige helt.

Med stigende opmærksomhed og en voksende organisation havde Anja og DINNødhjælp imidlertid behov for at redefinere deres brand og skabe en ny profil med international gennemslagskraft.

”Forestil dig at stå overfor Dalai Lama og få ham til at udtale ’DINNødhjælp’. Det kunne jo næsten lige så godt være ’rød grød med fløde.’ Så vi havde helt klart brug for at få gentænkt vores identitet og skabe et internationalt brand, der tydeligt definerer vores sag og samtidigt indkapsler de værdier og budskaber, som vores organisation repræsenterer.” siger Anja Ringgren Lovén, direktør og stifter af Land of Hope, i pressemeddelelsen.

Det projekt er nu blevet realiseret i samarbejde med Creuna, der har udarbejdet en ny brandplatform med nyt navn, en helt ny visuel identitet, nyt logo, nye farverige ikoner, brandbogen Book of Hope, forskellige former for merchandise og et nyt website.

Brandbogen ‘Book of Hope’

Hos Creuna er man stolte over at kunne bidrage til redefineringen af Land of Hopes identitet og bruge de digitale og kreative kvaliteter til at fremme en meningsfuld sag.

”Som kreativ er det et privilegium at arbejde med nogen, der både tør og har tillid, og det har Land of Hope i den grad haft. Normalt er der flere begrænsende faktorer på en opgave som denne, men Anja og hendes team har inviteret os helt ind i det inderste af deres organisation og med stor tillid og en kæmpe ja-hat bedt os om redefinere alt fra navn, purpose, vision, værdier, tone-of-voice, logo, visuel identitet mv. og skabe en samlet brandplatform til dem,” siger Sara Alvad, business unit director hos Creuna Danmark og kreativ ansvarlig på opgaven.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club