Creuna sætter navne på sin opgradering

Peter Engholm
25@mail.dk

2 kreative direktører, 2 kreative chefer, 1 planning director og 2 ADere er tiltrådt – eller på vej til det – hos Danmarks største webbureau.

Imageanalysen fra Bureaubiz og MyResearch viser, at Danmarks største webbureau, Creuna, også har det bedste image blandt webbureauerne – men niveauet imponerer ikke, og derfor skal der oprustes over for især marketing.

Bureauets adm. direktør, Thomas Vejlemand, sagde i forbindelse med Imageanalysen, at bureauet har opgraderet både på det kreative område og på planning.

Nu har man så sat navne på opgraderinger – inkl. dem, der er kommet til, siden Vejlemands udtalelser for fire uger siden.

To kreative direktører er blevet ansat. Det drejer sig om Kamilla Blæsbjerg, der de seneste år har arbejdet som selvstændig ADer og for bl.a. Fremfab og Triple Copenhagen. Hun skal tegne Creunas kreative profil sammen med Klaus Sommer Paulsen, der bliver creative director i Århus. Han har bl.a. været hos Grey og Bates samt stiftet Ennovator Unlimited.

Dertil kommer to kreative chefer, joint creative directors, som bliver Kamilla Blæsbjergs vicesheriffer i København: Katja Haglund, designchef hos Dwarf, og Robert Thomsen, senior Art Director hos Kunde & Co.

Caroline Deichmann-Bendixen er ansat som planning direkctør og har senest stået i spidsen for Tribal DDB, og endelig har Creuna hentet to ADere: Inês Correia fra Lego Online Communications og Kasper Bertelsen fra Wunderman.