Creuna-udbrydere har vokseværk

Peter Engholm
25@mail.dk

Fra 0-12 medarbejdere på 11 måneder. Think! Digital har vokset sig ud af sine nuværende lokaler og lægger op til yderligere vækst – i samme tempo som hidtil.

Fire chefer hos Creuna sivede i løbet af sidste efterår fra bureauet og luftede muligheden for at ”tage en snak inden for den nærmeste fremtid”. Og en snak fik de, men det blev ikke ved snakken, for den 1. december åbnede Think! Digital – et rendyrket digitalbureau med fokus på strategi-, produkt- og forretningsudvikling, stiftet af Mads Gustafson, Klaus Silberbauer, Jon Lollike og Morten Johnstad-Møller.

Og der er tilsyneladende en del, der er med på at tænke digitalt, for blandt bureauets større kunder er Post Danmark, Novo-selskabet NNE Pharmaplan, Q8, Bupa International, G4S, Sparinvest og Eniro.

”Vi har haft blæsende travlt. Der er mange forretningsudfordringer derude, som skal løses digitalt. Både ud mod forbrugeren og ind i virksomheden, så vi løber stærkt. Vi er selv i marken hele tiden, og har et stærkt netværk af freelancers og samarbejdspartnere suppleret med dygtige studerende fra IT-Universitetet,” siger Mads Gustafsen, der er managing director.

Men netværk alene kan ikke gøre det, og bureauet har løbende ansat medarbejdere, så man nu er oppe på 12 i alt – alene siden sommeren er det blevet til 3 fastansættelser.

Først flyttede Nanna Engberg, seniorkonsulent og user experience lead hos Creuna gennem de seneste seks år, Mac’en lidt længere ud på Østerbro i København for – hos Think! Digital – at arbejde med sine tidligere kolleger.

Siden fulgte Lea Biesbjerg Hesselballe Thomsen, der har en fortid hos både DR og TV2, og senest har været ansvarlig for DJØFs digitale satsninger. Og 1. november er Charlotte Christensson klar med digital og kreativ kunnen via en fortid som e-commerce manager hos Ecco, CMO hos Athena IT og senest fra reklamebureauet Masters i Kolding – samt en grafisk designuddannelse og en MBA fra Henley, samt en placering på Berlingske Business’ Talent 100.

”Vi har vokset os ud af vores nuværende lokaler, så vi har sagt dem op for at flytte til noget større. Vores ambition er at være op mod 30 medarbejdere inden for halvandet år, og det skal vores kommende lokaler i hvert fald have plads til” siger Mads Gustafsen.

Han suppleres af kreativ direktør Klaus Silberbauer:

”Vi er glade for vores freelance-netværk, men skal være endnu stærkere på den kreative side. Så næste skridt er en erfaren, digital senior art director.”