Til foråret er der premiere på det nye visitcopenhagen.com, der for mange turister er det første indtryk af København. Afsenderen er Region Hovedstaden i form af Wonderful Copenhagen, og her ønskede man bureau-bistand til at forny og fremtidssikre sitet.
13 bureauer indsendte materiale og gav deres syn på opgaven, 5 kom i finalen – og nu er konkurrencen afgjort til Creunas fordel.
“Niveauet har været utroligt højt. Det har været et spørgsmål om at vælge den bedste blandt mange gode potentielle samarbejdspartnere. For os at se valgte Creuna os lige så meget, som vi valgte dem. De er et stærkt, pålideligt og visionært bureau med alle de nødvendige kompetencer for, at dette projekt skal blive en succes. De scorede topkarakterer på alle målepunkter – herunder proces, økonomi, opgaveforståelse, erfaring fra lignende opgaver og kemi,” siger salgs- og marketingdirektør Ole Andersen, Wonderful Copenhagen.
Creuna skal stå for koncept, design og udvikling af Københavns nye onlineunivers, der – ifølge Wonderful Copenhagen – skal inspirere, informere og give verden lyst til at besøge byen. Den skal afspejle alt det, Danmarks hovedstad står for, f.eks. design, åbenhed og tilgængelighed, og skal i øvrigt være en oplevelse i sig selv.
“At få lov til at sætte et aftryk på det internationale brand, som København er, gør os stolte – og ydmyge, for det er en stor ting for bureauet. Vi er glade for, at Wonderful Copenhagen selv nævner sitet som det vigtigste medie, og at mobilen fremhæves som en væsentlig platform at tænke ind i opgaven,” siger Kim Jong Andersen, Direktør/Senior VP – Strategy & Concept i Creuna.
Tidligere har der i kommentarfeltet på Bureaubiz været gættet på de fem finalebureauer – udover Creuna var Dis/Play, 1508 og Bysted nævnt. Hverken Wonderful Copenhagen eller Creuna er meddelsomme på dét felt, så Bureaubiz må ty til rygterne, der også nævner Valtech som finaledeltager.