Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

App-huset Insilico, som In2media har halvpart i, har fået en chef med en fortid i to stærkt profilerede, men vidt forskellige bureauer.

Nicolai Bartels Thomsen indtræder nu som bureauchef i Insilico – app-huset med 10 medarbejdere, som In2media sidste år købte halvdelen af.

“Nicolais rolle som bureauchef får et kommercielt tilsnit, forstået sådan at han skal drive og udvikle kunderelationer. Samtidig skal han kvalitetssikre og systematisere leverancer. Insilico har – i det regnskabsår, der slutter den 30. juni – haft en vækst på 100 pct. og resultatet bliver fint, men når man vokser så kraftigt, er det ekstra vigtigt at sikre, at tingene er gennemtestede og leveres til tiden,” siger Andreas B. Iversen, adm. direktør i In2media.

Den nye bureauchef kommer fra Crisp Social, hvor han nåede at være i et halvt år tid. Forinden var han i fem år hos Creuna, hvor han til sidst havde titel af kontaktdirektør.

“Nicolai er en ung, ambitiøs mand, der opbyggede Creunas udviklingsafdeling i Ukraine. Og jeg vil ikke afvise, at noget tilsvarende kan ske i Insilico. Nicolai mestrer både at være detailorienteret og at hoppe over på kundens side og forstå udfordringerne,” siger Andreas B. Iversen.

Det var på flere måder et stort spring at gå fra Creuna, der er Danmarks største digitalbureau, til det lille Crisp Social, der blev lanceret i marts sidste år af de tre brødre Borch Hansen – og som for nylig kom på Facebooks liste over foretrukne partnere.

Et stærkt profileret bureau, indtil det i sidste måned gik konkurs. In2media var med til at stifte Crisp Social – men blev købt ud sidste sommer.

“Det er aldrig sjovt med en konkurs, og Nicolai er skuffet. Men med sig fra Crisp tager han en værdifuld indsigt i sociale medier, som han naturligvis kan bruge i Insilico,” siger Andreas B. Iversen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club