Af Peter Engholm, journalist

Den prestigefyldte award har nomineret det bedste håndværk og de mest interessante sideprojekter. En dansk kampagne med shitstorm i baggagen er på shortlisten.

Man ved, at det er en stor pris, når alene håndværks-kategorierne har 325 arbejder på shortlisten. D&AD har offentliggjort Craft og den særlige Side Hustle – og der er danskere med begge steder.

New Land og &Co har to shortlister for SAS – We Are Travellers i hhv. Editing og Casting. Kampagnen er mest kendt for at havne i en tilsyneladende organiseret shitstorm fra kræfter, der mildt sagt ikke brød sig om den multikulturelle præmis i filmen. Flere juryer har siden givet filmen skulderklap, bla. Eurobest, der shortlistede den.

New Land står også for den tredje – og sidste – danske shortliste i håndværket. Levi’s-filmen har Bollywood-stjernen Deepika Padukone i hovedrollen. Og hvis du synes, at musikken minder en del om ”Video Killed The Radiostar”, så er du ikke den eneste.

Hans Augustenborg, Art Director hos UncleGrey, har et sideprojekt, Promote Your Local, der – som navnet lægger op til – dyrker mulighederne for at reklamere for sine lokale erhvervsdrivende, der har det svært. Hans projekt er blandt de 13, som D&AD har shortlistet i Side Hustle.

Resten af shortlisterne følger den 18. maj, og vinderne offentliggøres den 26. og 27. maj.

D&AD 2021 – Craft

SAS – We Are Travellers
New Land + &CO

Levi’s – When You Take A Step, We All Move
New Land

D&AD 2021 – Side Hustle

Hans Augustenborg

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club