D&AD-juryen åbner døren på klem for det aller helligste

Peter Engholm
25@mail.dk

Den kreative award trækker forhænget fra og tilbyder nu for første gang offentligheden at få et indblik i juryarbejdet.

I over 50 år har D&AD fremhævet og hyldet det ypperste inden for reklame og design, og nu åbner den globale kreative sammenslutning dørene lidt på klem ind til det aller-helligste, nemlig jury-arbejdet.

Og når man gør den slags, kan man lige så godt gøre det stort.

D&AD afholder således fra 19.-23. april, i The Old Truman Brewery i London, Judging Week med et regulært program med events, indlæg og udstillinger – inkl. udstilling af vinder-arbejder inden for packaging, produkter, grafisk design, posters, typografi, bøger, digital innovation og film fra det forgange år.

Et offentligt jury-arbejde bliver der ikke tale om, men D&AD afholder Judging Week Insights, hvor dommerne kommer direkte fra udvælgelsen af 2015 Pencil-vindere for at deltage i en række paneldiskussioner om, hvad de elskede og hadede, og hvilke arbejder (og jury-kolleger) der skabte den mest ophidsede debat.

D&AD lover, at Judging Week Insigths lever op til sit navn ved at give et hidtil uset indblik i hver en jury.

Der er gratis billetter at hente til denne del af programmet, og for de særligt interesserede er der 60 billetter til en tre-dages masterclass med titlen Judging Week Wisdom, hvor man for alvor kan få D&AD-bedømmelsen ind under huden.