Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bark Copenhagen er valgt efter en bureaukonkurrence, hvor i alt fire bureauer deltog.

Bark Copenhagen melder om god kundetilgang i første halvdel af i år. Og den falder på et tørt sted, for bureauet måtte sidste år opleve en sand nedtur med Totempo, der var den største kunde i første halvår, men som endte med at gå konkurs og koste bureauet 1,3 mio. kr.

Det er lykkedes at lande fire kunder foreløbig. En er shoppingcentret Waterfront, som er meldt ud. Men nu kan bureauet også skrive Dagbladet Børsen på listen.

Det er resultatet af en bureaukonkurrence, hvor i alt fire bureauer deltog. Heriblandt Society, der er konkursramte Just/Kidde’s nye bureau. Just/Kidde var Børsens hidtidige bureaupartner.

De øvrige deltagere var Bates Y/R og Grey.

“Jeg kan endnu ikke offentliggøre de to andre kunder. Men samtidig er vi involveret i nogle projekter, hvor jeg har en stærk tro på, at der er mere i vente”, siger adm. dir. Peter Brockdorff, Bark Copenhagen, og glæder sig over, at man med de nye kunder slipper for at skulle skære ned.

“Vi har investeret meget i at styrke organisationen med senior-folk, HR-udvikling og processer, så vi føler, vi har et rigtig godt hold. Det havde været kedeligt, at skulle skære i den situation – på den anden side tror jeg også, det er de investeringer, der nu betaler sig tilbage”, siger Peter Brockdorff.

Adm. dir. Anders Hageskov fra moderselskabet, børsnoterede Bark Group Inc, siger at kundetilgangen fylder hullet efter Totempo – og endda lidt til.

“Det tager noget tid, før en kunde for alvor er kommet i gang, og derfor er det for tidligt at sige, hvordan vores 1. halvår kommer til at se ud. Men opgjort på 12 måneders basis har vi mere end fyldt hullet efter Totempo”, siger Anders Hageskov.

Han arbejder selv lige nu med en særlig problemstilling. Bark Group Inc. har brugt store beløb på at opnå en børsnotering i New York. Den tager sigte på at kunne rejse 50 mio. kr. til udbygning af et micronetværk skåret over Bark Copenhagen modellen.

Børsnotering kom på plads for et par måneder siden, så nu skal der penge i kassen.

“Vi har fornylig været på roadshow i New York og fik heldigvis en meget positiv modtagelse. Det er godt nok et specielt marked, men jeg er fortrøstningsfuld over for, at det lykkes. Samtidig er det vær at bemærke, at markedet også er meget gunstigt i forhold til at finde attraktive bureauer at få med i gruppen”, siger Anders Hageskov.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club