Mindre crap, flere kataloger på nettet og bedre kvalitet. Tirsdagen blev bl.a. brugt på shortlisterne i kælderen. Her er 6 highlights.

Cannes begynder så småt at vågne. Det strømmer til med delegerede, og vi hører flere og flere danske stemmer. Det kan godt være, danskerne ikke har købt pas, men der skal nok blive fest.

Krisen klæder festivalen. Der er en større bevidsthed om alting: der er mindre crap i tasken, vi fik udleveret. Mange af katalogerne er sparet væk og lagt på nettet i stedet. Tasken selv er ikke ligefrem hæklet i økologisk bomuld, men den er i en langt bedre design og kvalitet end normalt. Pengene bliver brugt lidt mere fornuftigt. Cannes by piver til gengæld lidt – 50% rabat hænger løst i butikkerne.

Hvid, rosé, rød

Efter et par dage med regn, er det endelig blevet Cannes vejr, så dagens første halvdel gik med networking på Le Goéland. Hårdt arbejde at drikke rose så tidligt på dagen i 28 graders varme, men nogen skal jo gøre det. Pokkers.

Dagens sidste halvdel – nu dekoreret i de rød-hvide farver – har vi nydt i palæets kælder med press, poster, ambient og promo.

Highlights fra kælderen

Vi er efterhånden ved at lide en lille smule af ‘information overload’ og hjernerne kører på fuld tryk for at huske, hvad det egentlig er, vi har set og om det var i går eller i dag?! Igen i år er der tusindvis af fede ting i kælderen, men her er top 6 over de ting fra dagen, som vi husker – uden noter.

1) En skøn serie på fem fra Miller, som med dejlige nytænkende opfindelser løser velkendte problemer og sørger for, at mænd bliver ved med at være mænd!

Vi er specielt begejstrede for “The Decrossifier!”, som ganske fint sørger for, at mænd ikke, under nogen omstændigheder, får mulighed for at lægge benene over kors. Tak til Miller og Saatchi & Saatchi, New York.

2) Måske er gadegøglere alligevel ikke udelukkende af det onde? I hvert fald har DDB South Africa, brugt mimere af værste skuffe – de levende statuer – til at bevise en dejlig pointe for Canon. Statuerne er kendt for at stå ufatteligt stille! – og ergo beviste de en fin pointe i eventen for Canons nye kamera: “The ultimate in image stabilization”.

3) Den officielle Tegneskole i Istanbul (som SELVFØLGELIG findes!) prydede væggen i stor stil. Du tager et mærkeligt motiv af et ægtepar. Afbilleder det i en super flot stregtegning og tilsætter overskriften: “Learn to draw in a flash”.

Hmm … Tilbage står umiddelbart et … Huh??!! …

Indtil du kigger efter på tegningen og ser, at ægteparret begge to har halvt lukkede øjne. Tak til Istanbul.

4) Jung von Matt, Hamburg har lavet den sejeste interaktive abribus i et busstop! Når der ikke var mennesker i nærheden, viste abribus’en en mand, der slår sin kone, men med det samme nogen kiggede på skærmen – og censorerne registrerede et ansigt – skiftede billedet til i stedet at vise den samme mand og kone pænt opstillet i et lykkeligt parfoto.

“It never happends when someone is watching. Stop domestic violence”.

5) Og et dejligt stykke begavet politisk print fra Blue Ocean Paper Recycling.

På printet ser vi: En tyk bog om George Bush og herfra en pil hen til en rulle toiletpapir. Overskrift?

“Helping paper come back more usefull”. Jaaaaaaaaaa!!!!!!!! ☺

6) Reklamebureauet Fallon er nomineret, men ikke yderligere belønnet, for en fantastiske event. Da de skulle flytte til nye kontorer, kontaktede de alle tidligere medarbejdere og bad dem om at donere en af de priser, de have vundet i deres tid hos Fallon. (Der er åbenbart så mange priser, at den slags ikke gør ondt!)

Alle de fine guld-, sølv- og bronzeløver blev smeltet om og støbt til en plade med teksten “We are Fallon”.

Pladen hænger nu på det nye kontor, midt i lokalet, lige over pejsen – og sammenfatter alt dét, som bureauet står for!

PS: Drengene er kommet. De havde 6. gearet med. I morgen bliver det nok kun til en enkelt twitter besked (= max. 140 karakterer).

Kommentarer

  1. Hov. Vi glemte en linje i beskrivelsen af Fallon kobberpladen : )

    Pladen hænger nu på det nye kontor, midt i lokalet, lige over pejsen – og sammenfatter alt dét, som bureauet står for! “The work above all”

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club