Århusianske Kernel hoppede pludselig ud af en relativt anonym tilværelse, da bureauet i slutningen af sidste år vandt to budgetter for Vestas.
Bureauet er dog ikke uvant med store virksomheder på kundelisten, og nu kan man skrive endnu en på.
Kernel har nemlig vundet et budget for Danfoss Heating Solutions efter en konkurrence mod to andre bureauer.
Bureauets første opgave for Danfoss Heating Solutions bliver en europæisk lancerings-kampagne for en ny varmepumpe, samt et globalt loyalitetsprogram.
“Kernel udmærkede sig ved ikke at komme med svaret på alting, men snarere med intelligente spørgsmål,” siger Glenn Kristiansen, marketingdirektør hos Danfoss Heating Solutions,i en pressemeddelelse om valget.
Den nye kunde udløser ikke isoleret vækst hos Kernel.
“Målt på antallet af medarbejdere voksede vi 30 pct. sidste år, og vi vokser fortsat. Danfoss er blot en af flere nye kunder,” siger adm. dir. Peer Brændholt.
Glenn Kristiansen fortæller, at der ikke har været tale om en traditionel konkurrence men mere om en tæt dialog med udvalgte bureauer.
Danfoss havde tidligere sit eget bureau, som dog er blevet solgt til Metaphor i Vejle for et år siden. Bureauet har derfor en del Danfoss-arbejde. Danfoss Heating Solutions har dog ikke anvendt Metaphor men derimod haft et samarbejde med Momentum i Warszawa, som stopper nu.
Danfoss er global markedsleder indenfor energieffektive løsninger, der reducerer energi-forbruget og møder den udfordring, klimaforandringerne stiller os overfor. Virksomhedens kernekompetencer er køling af mad, aircondition, kontrol af elektriske motorer, bygnings-opvarmning, samt vedvarende energiløsninger såsom solenergi. Danfoss har i dag 26.000 ansatte og 140 salgskontorer verden over.