Mads Ravn sagde fornylig farvel til jobbet som marketingchef i Danica til fordel for et nyt job hos Yousee. I stedet har pensions-selskabet udnævnt Lotte Bork til ny marketingansvarlig.
Men samtidig er der faktisk sket noget mere vidtgående omkring selskabets marketing-afdeling. Danica har nemlig hentet Danske Banks salgs- og marketing-direktør, Carsten Elmose, til en stilling som underdirektør med ansvar for kundetilfredshed, marketing og salgskoncepter.
Han bliver således Lotte Borks chef, mens han selv kommer til at referere til Danicas adm. dir., Per Klitgård.
Jobbet er sammensat gennem en kombination af at flytte noget og oprette nye områder. Jobbet er mere eller mindre designet til ham.
“Carsten Elmose har en masse viden og indsigter på områder, som vi gerne vil gøre brug af, og det er baggrunden for at vi har oprettet stillingen,” siger pressechef Mikkel Bro Petersen.
Danica ejes af Danske Bank, hvor man netop har ændret organisationen i Group Marketing & Communication. Baggrunden er bl.a. en effektiviserings-indsats, hvor der er blevet færre medarbejdere i afdelingen. Carsten Elmose er således ikke blevet erstattet af en nyansættelse (læs mere her).
Danica har fornylig lanceret en ny kampagne skabt af tre nye bureau-samarbejder: Robert/Boisen & Likeminded, Magnetix og In2media. Det er en kampagne, hvor selskabet melder om markant succes i forhold til, hvor mange, der anvender nye værktøjer inden for både et mentalt sundhedscheck samt et mere generelt sundhedscheck.