Af Peter Engholm, journalist
Natten til tirsdag blev der lukket for indsendelser til Danish Digital Award. Resultatet overgår tidligere år.

Den 4. juni hylder Danish Digital Award det bedste digitale marketingarbejde i et stort onlineshow med Martin Brygmann som vært.

Da corona-smitten lukkede landet, måtte Danish Digital Award (DDA) aflyse det show, der skulle have fundet sted den 7. maj i TAP1. Siden har man planlagt et onlineshow – og det har arrangørerne nu sat dato på: Torsdag den 4. juni, altså dagen før Grundlovsdag.

”Vi skylder case-indsenderne en afklaring og en fejring, som ikke kan vente til efteråret. Og hvis nogen skal gå foran og vise, hvordan innovativ brug af digitale medier kan løse udfordringer i en coronatid, så er det en digital award som vores,” siger DDA’s juryformand, Kim Jong Andersen, i en pressemeddelelse.

Showet bliver vist på Facebook Live den 4. juni fra kl. 19.00-20.30. Værten er Martin Brygmann, der også har været involveret i planlægningen. Gobsmack er producent i samarbejde med Facebook Danmark, der udover platformen også har bidraget med kreativ og teknisk rådgivning.

Danish Digital Award bliver afholdt af Dansk Annoncørforening. Adm. dir. Holger Wilcks understreger, at det nok bliver online, men ”ikke mindre festligt af den grund”. Han uddyber: 

”Det stærke hold, vi har samlet, er garant for et show, der nok bliver anderledes, men ikke dårligere. Teamet har årelang erfaring med professionel tv-produktion af bl.a. Danish Music Award, og vi bruger de midler, der skal til for at skabe en produktion af høj kvalitet.”

DDA opfordrer til, at bureauer og virksomheder samler deres medarbejdere og ser showet sammen. Awarden forhandler med en stor restaurationskæde om særlige DDA-menuer inklusive drikkevarer, der kan leveres til firmaadressen eller direkte hjem til de enkelte medarbejdere.

”Alle får adgang til showet via Facebook Live. Sådan giver vi showet og vores sponsorer en større eksponering end et fysisk show. For os er det en mulighed for at prøve et format af, som kan have stor indflydelse på, hvordan vi tænker og afholder awardshows”, siger Holger Wilcks.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club