Af Peter Engholm 25@mail.dk

Arrangørerne var forberedt på et fald, men de 218 arbejder, der er indsendt til årets konkurrence, er på niveau med 2009.

Skal vi indlede lidt negativt: Det bliver statistisk set omtrent lige så svært at vinde ved DIA i år, som det var sidste år. Forklaringen ligger i, at antallet af indsendelser er på niveau med sidste års rekord.

I 2009 dystede 225 arbejder om Danish Internet Award, mens der er i skrivende stund er registreret 218 indsendte arbejder til DIA10. Det kan gå et par stykker op eller ned, men niveauet ligger fast – og er glædeligt højt, konstaterer Peter Djurup, projektchef i FDIM, der arrangerer DIA sammen med Huset Markedsføring.

“Arbejderne er fra 2009, som var et år uden samme omsætningsvækst som dén, vi så i 2008. Så vi var forberedt på, at feltet ikke blev så stort i år. Men nu bliver endnu et godt DIA-år, og der bliver nok for juryen at tage fat på, når de skal i gang med at gennemgå de mange indstillinger,” siger Peter Djurup.

Ungdomsafdelingen i de danske internet-award, DIA Future, har premiere i år.

“Prisen skal lige finde sine egne ben, og målgruppen havde reelt kun tre uger til dels at finde ud af, at der var en pris, dels til indsende arbejder”, siger Peter Djurup forklarende om de blot 10 indsendte arbejder i kategorien.

Årets DIA-show afholdes den 20. maj i Stærekassen – Det Kongelige Teater.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club