Af Peter Engholm 25@mail.dk

228 indsendte kampagner til DIA09 – mod 178 sidste år.

Nettet har medvind – ikke kun når det gælder mediaforbruget, men også prisoverrækkelser. Danish Internet Award slår i år sin egen rekord med 228 indsendte bud, hvilket er 50 mere end sidste år.

Men selv om indsendelserne er steget 28 pct., så er vinderchancerne ikke nødvendigvis dalet, for samtidig har man øget antallet af kategorier med godt 37 pct. – fra 8 til 11. Blandt de nye kategorier er bedste searchmarketing bureau og bedste kreative bureau.

Den stigende interesse, award-wise, for web-kommunikation kan ses i forhold til Creative Circle Award, der har fået flere indsendelser på digital, men som samlet set går tilbage. Dog mindre og mindre, for hver gang der tælles. Sidste år kom der 704 bidrag, og ved deadline var der umiddelbart tilmeldt 580 – et tal, der siden voksede til 633 og nu, ved redaktionens slutning, 666.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club