Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Mikkel Hagedorn, der er initiativtager til GroupMs store Next-M-konference, er nu klar med et nyt projekt: Et kontorfællesskab for mediatech startups, mindre kreative bureauer, freelancers og andre reklamerelaterede virksomheder.

”Der findes incubators og startup-hubs for biotech, fintech, healthtech osv., men ikke for mediatech. Det laves der nu om på, når The Wharf den 1. maj 2020 slår dørene op for Danmarks første mediatech startup-hub.”

Det skriver Mikkel Hagedorn og Anders Søndergaard i en pressemeddelelse.

De står bag The Wharf, som er et nyt kontorfællesskab primært for startups og mindre virksomheder inden for medie, reklame og teknologi.

Mikkel Hagedorn er samtidig initiativtager til NextM – GroupMs store konference om marketing og teknologi, der skulle have løbet af stablen i år for 5. gang, men som lige som alt andet er blevet aflyst pga. corona.

Desuden etablerede Mikkel Hagedorn og Anders Søndergaard mediatech-virksomheden Cinemataztic, der står bag den interaktive annonceplatform, Biospil, i biograferne.

”BioSpil-platformen er i dag i gang med en internationalisering, hvor platformen udover Danmark også er i Finland, Estland, Norge, Tyskland, Spanien og Australien,” siger Anders Søndergaard og fortsætter:

”Siden vi startede Cinemataztic i 2013 har det været meget begrænset med hjælp og sparring med andre mediatech virksomheder – det prøver vi nu at lave om på, så andre startups kan få gavn af vores erfaringer,” fortæller Anders Søndergaard.

Mikkel Hagedorn supplerer:

”Det er tænkt som en kreativ legeplads for mediatech-startups, mindre kreative innovationsbureauer, freelancers og andre reklamerelaterede virksomheder med fokus på udvikling af branchen – eksempelvis inden for purpose marketing, influencers og gaming. Og udover funktionen som kontorfællesskab tilbyder vi også early-stage mediatech-startups adgang til et netværk af investorer og til gratis kontorplads i et ’space-for-equity’-program.”

Mikkel Hagedorn og Anders Søndergaard

De første fire virksomheder er flyttet ind – blandt andre social contentbureauet Pretty Social og teknologi-facilitatoren CopenX. Fra stifteren af CopenX, Therkel Sand Therkelsen lyder det:

”København mangler et miljø for mediatech. Vi er mange virksomheder, der ønsker et tættere samarbejde omkring innovation af mediekanaler og kreative formater, så nye platforme, interfaces og forretningsmodeller kan afprøves og blive reelt værdiskabende. Vi ønsker at være med til at samle disse interesser et sted og skabe et kreativt og teknologisk ’lab’, som også er åbent for de medier og virksomheder, der ønsker inspiration og viden om anvendelsen af tech.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club