Danmarks 3. største energiselskab får ny identitet

Peter Engholm
25@mail.dk

EnergiMidt, HEF og Energinord fusionerer, og det nye brand – Eniig – er skabt af The Orbit Agency.

Når EnergiMidt, HEF og Energinord samler 383.000 andelshavere, bliver det Danmarks 3. største energiselskab.

De næsten 1000 medarbejdere skal fremover arbejde med brandet Eniig – det samme gælder The Orbit Agency, der blev valgt til at skabe det nye navn og den nye identitet til energiselskabet.

Eniig forventer at kunne gøre ‘en endnu større forskel lokalt og samtidig forblive en af regionens vigtigste arbejdspladser’.

En lang række initiativer, aktiviteter og kampagner er undervejs, og Henning Rune Carlsen, Chef for Koncernmarketing & Kommunikation hos Eniig, begrunder valget af bureauet således:

“The Orbit Agency viste en løsning, hvor vores nye navn blev aktiveret på tværs af en række kommunikationsflader. Et navn, der kan indgå i samtaler og være del at det, der bliver koncernens nye sprog. I vores digitale verden er det ikke nok med en designmanual og et navn. Vi skal sikre os, at navnet kan bruges dynamisk – ellers vil det kræve alt for mange ressourcer at få folk til at huske det nye brand, som vi allerede er i fuld gang med at skabe opmærksomhed omkring”.


Det første ydre tegn på det nye store energiselskab og dets identitet. Eniig vil den kommende tid lanceres bredt.

The Orbit Agency har haft et travlt første år. Kundetilgangen omfatter bl.a. Dynaudio, Boxer og MBG. Og nu også Eniig:

Simon Wooller, Creative Director, The Orbit Agency uddyber;

”Det er en virksomhed og et brand, som både ønsker at være en markant aktør på det danske energimarked og gøre en forskel for regionens udvikling. Samtidig bygger de på et grundlæggende menneskeligt og sympatisk værdigrundlag, hvilket kommer til udtryk i deres prioritering af medarbejdernes trivsel.”

Han suppleres af David Asmussen, Creative Director:

”Eniig er beviset på, at man med en fusion godt kan forny et selskab, gøre det moderne, uden at glemme virksomhedernes arv. Eniig tager et ansvar for både den grønne omstilling og digitaliseringen af regionen. Det er en virksomhed, som også er meget bevidst om, at resultatet af deres indsats er afhængig af at finde fælles fodslag med både partnere, der bidrager, og kunder, der tager nye løsninger til sig. Det er spændende, at noget så traditionelt dansk som et andelsselskab faktisk deler egenskaber med de mest fremadstormende globale digitale spillere.”