Danmarks ældste forsikrings-selskab går ind i stort sponsorat

FiG

Købstændernes Forsikring har indgået et partnerskab med Danmarks Idrætsforbund og Team Danmark om OL i Brasilien.

Med 250 år på bagen er Købstædernes Forsikring Danmarks ældste forsikrings-selskab. Men selvom man er fra 1761, kan man godt være med på noderne, og derfor har selskabet nu indgået et partnerskab med Danmarks Idrætsforbund og Team Danmark med henblik på OL i Rio de Janeiro om 2 år.

I sidste uge kunne Sport One Danmark, der er salgsselskabet for de to idrætsorganisationer, fortælle om succes med en ny strategi, hvor man i højere grad satser på partnerskaber i stedet for klassiske sponsorater.

Det er et sådant partnerskab, Købstæderne nu er gået ind i. og det skal give selskabet en fremtrædende rolle i dansk idræt og i de danske ambitioner om at vinde 10 medaljer ved OL i Rio.

”Vores løbende undersøgelser af, hvordan vores kunder opfatter os, viser, at de er meget tilfredse med os og vores service. Men undersøgelserne viser også, at kunderne savner, at vi er mere synlige. Vi har igennem det sidste halve års tid arbejdet på at optimere vores strategi og udvikle en ny marketing- og brandingplatform. I arbejdet på at sikre et endnu stærkere image spiller OL 2016 og OL-partnerskabet en central rolle,” siger adm. direktør Steen Jørgensen.

Aftalen gør Købstædernes Forsikring til officiel olympisk partner for det danske OL-hold og beløber sig til et ét-cifret millionbeløb.

Pengene vil bl.a. gå til optimering af OL-holdets indkvartering og støttefunktioner, så der under OL kan tilbydes fleksible og individuelle løsninger til atleterne i kampen for topresultater – herunder et High Performance Center uden for OL-landsbyen – ligesom talentudviklingsarbejdet vil få en økonomisk håndsrækning.

Købstædernes involvering i sport er ikke ny. Op til OL i 2012 støttede man Rikke Møller Pedersen og den senere OL-guldvinder i omnium Lasse Norman.