Om fem år fylder Heering rundt. Men på trods af de danske rødder, der går snart 200 år tilbage, samt emblemet som kongelig hofleverandør, status som must have i mange cocktails og stor international succes, har brandet Heering ligget i dvale i Danmark i mange forbrugeres bevidsthed i flere år.
Det skal der nu ændres på med en massiv PR-indsats. Heering skal forankres som ”den mest fashionable likør” i hjemlandet Danmark og dermed matche brandets internationale status. Desuden skal Heering hypes som en vigtig del af den cocktailtrend, der glider over kloden i disse år.
PR-bureauet Kompas Kommunikation er således blevet valgt til at brande dét, som en pressemeddelelse karakteriserer som “Danmarks første globale brand”.
”I mange cocktails er likørerne Cherry Heering og Coffee Heering allerede et must have, men det er de færreste forbrugere klar over. Vi tror, at PR er løsningen på denne udfordring,” siger Adèle Robberstad, der er CEO for Heering.
Hos bureauet glædes man over at bidrage til at løfte Heering-brandet.
”Vi vil bl.a. inspirere danskerne til at indse, hvor enkelt det faktisk kan være at lave lækre og enkle cocktails med smagfulde likører derhjemme, hvor man ikke har en bartender til at trylle for én,” siger Kirstine Bøving Andersen, der er FMCG-ansvarlig hos Kompas Kommunikation.