Fredag den 8. marts får Danmark et business magasin, som sætter fokus på kreativt og kulturelt entreprenørskab.
Magasinet hedder Rebel Times – Business Unusual.
Det er ArtRebels, der står bag initiativet og missionen med magasinet er ifølge Carla C. Hjort - der er grundlægger og direktør i ArtRebels – at skabe flere og bedre iværksættere i Danmark.
”Det er vigtigt at vi samarbejder, inspirerer og lærer af hinanden. Og vi har i lang tid haft brug for øget fokus på, hvordan man skaber succesfulde virksomheder i de kreative brancher. Jeg er meget positiv overfor regeringens nye vækstplan, men mener samtidigt, at det er vigtigt, at vi selv gør noget for at blive en del af udviklingen og løsningen”, siger hun med henvisning til at regeringen har nedsat et vækstteam, der er kommet med en række anbefalinger, som skal styrke vækstvilkårene for de kreative erhverv.
Det nye magasin skal forsøge på eksperimenterende vis at udforske forskellige forretningsmetoder for kreative og kulturelle iværksættere, står der i pressemeddelelsen fra ArtRebels.
Initiativet er det seneste fra Rebel Academy, som er ArtRebels’ community for kreative iværksættere.
Udover det nye magasin, har Rebel Academy søsat Rebel TV, som er inspirationshistorier fra etablerede professionelle, der arbejder med kulturelt og kreativt iværksætteri og Rebel Talks, der arrangerer foredrag og paneldebatter om iværksætteri.
Fakta om magasinet:
Planen er at magasinet skal udkomme 2 gange årligt med op til 200 sider.
Der vil være max. 10 procent reklamer i hvert nummer.
Første version er gratis – de efterfølgende udgivelser vil koste 100 kroner pr. styk.
Første udgivelse deles ud på skoler og cafeer i København, men kan også fås her
Efterfølgende er der planer om at distribuere magasinet nationalt og internationalt.