Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

Spændingen om førstepladsen er til at holde ud, men Brand Finances omfattende opgørelse over Danmarks 50 mest værdifulde brands er alligevel interessant læsning.

And the winner is…

Det kommer nok bag på de færreste, at Lego er Danmarks ubestridt største og mest værdifulde brand.

I den årlige opgørelse fra Brand Finance udmærker legetøjsgiganten sig ved en estimeret brandværdi på små 48 mia. kr.

Og der er koldt på toppen.

Arla og Danske Bank ligger tæt på henholdsvis 2. og 3.-pladsen med brandværdier på henholdsvis 21,7 og 21,6 mia. kr.

For så vidt angår placeringerne i top-ti, er der ikke sket de store udsving sammenlignet med sidste år: Maersk, Pandora, ISS og Vestas indtager pladserne 4-7, mens Novo Nordisk er droppet fra en 8. til en 10.-plads.

Det betyder, at DSV er kravlet op fra en 9. til en 8.-plads og Coop Danmark tilsvarende fra nummer 10 til nummer 9.

Nye på årets liste er Ørsted, NNIT, Cultura og Matas.

Danmarks 50 mest værdifulde brands og en granskning af disse kan ses i den netop offentliggjorte opgørelse fra Brand Finance.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. Skriv til britta@bureaubiz.dk og få et godt tilbud. Du kan også ringe på  71 74 79 91

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • Årligt gå-hjem-møde
Køb nu

Kommentarer