Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Udviklingen i Dafolo var i seneste regnskabsår meget stabil - bortset fra bundlinien. Den steg markant.

Med sin placering i Frederikshavn bliver Dafolo Marketing nok Danmarks nordligste bureau. Og heroppe fra ser bureauet ud til at leve en god og stabil tilværelse.

I hvert fald er nøgletallene i det seneste regnskabsår meget stabile – og set fra en journalistisk synsvinkel nærmest kedsommelige. Bortset fra et tal. Resultatet af primær drift steg med 60 pct. til 3,4 mio. kr.

“Det er nok også en af de største fremgange, vi har oplevet”, siger adm. dir. John Christensen.

Forklaringen er dog lige til. En mindre fremgang i bruttoavance skabt med en medarbejder mindre, og John Christensen konstaterer da også blot, at Dafolo længe har stået for en stabil udvikling. Og det regner han med fortsætter:

“Vi har godt nok også oplevet kunder, der har skåret budgetterne lidt til på det seneste, men vi har også oplevet det modsatte. Vi er opmærksomme på udviklingen men ser ikke foreløbig nogen drastisk reaktion på vej”, siger John Christensen.

Bureauet har også afdelinger i Hjørring og Aalborg, og de nordjyske kunder fylder således godt. Der er dog kunder andre steder i landet, og bureauet er full-service – men har bl.a. en spidskompetence inden for turist-erhvervene og rejse-branchen.

Med den spidskompetence er det naturligt, at bureauet også har en stor web-kompetence in-house.

“Vi laver en hel del integrerede web-løsninger”, siger John Christensen.

Nøgetal for Dafolo Marketing

  • Bruttoavance 24,5 mio. kr. + 2,1 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 790.323 kr. +5 pct.
  • Lønandel 61 (65)
  • Resultat af primær drift 3,41 mio. kr. + 60 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club