Alle venter, at reklamebranchen går en hård tid i møde. Det afholder dog ikke Danmarks nye storbureau, Guava, i at have store vækstforventninger.
Bureauet er børsnoteret og har derfor netop offentliggjort forventningerne til det regnskabsår, bureauet lige nu er i gang med (Guava har skævt regnskabsår).
Omsætningen skal stige 30-50 mio. kr. fra de 269 mio. sidste regnskabsår lød på, og der skal være tale om organisk vækst. Desuden skal overskuddet løftes med 40 pct. til 18-20 mio. kr. (op fra 13 mio. kr.).
Dog afviser selskabet ikke eventuelle nye erhvervelser af komplementerende virksomheder, som også kan ændre resultatet.
– Mens vi sætter fuld drøn på konsolidering og vækst i de opkøbte selskaber, afsøger vi også nye markeder, blandt andet har vi set et stort potentiale i Finland, hvor onlineannoncering stadig er et nyt fænomen, siger adm. dir. Brian Mertz Pedersen.
Guava A/S, der er en sammenlægning af 12 virksomheder fra den danske og internationale kommunikationsbranche.