Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Omsætningen skal løftes med 30-50 mio. kr. og bundlinjen skal forbedres med 40 pct.

Alle venter, at reklamebranchen går en hård tid i møde. Det afholder dog ikke Danmarks nye storbureau, Guava, i at have store vækstforventninger.

Bureauet er børsnoteret og har derfor netop offentliggjort forventningerne til det regnskabsår, bureauet lige nu er i gang med (Guava har skævt regnskabsår).

Omsætningen skal stige 30-50 mio. kr. fra de 269 mio. sidste regnskabsår lød på, og der skal være tale om organisk vækst. Desuden skal overskuddet løftes med 40 pct. til 18-20 mio. kr. (op fra 13 mio. kr.).

Dog afviser selskabet ikke eventuelle nye erhvervelser af komplementerende virksomheder, som også kan ændre resultatet.

– Mens vi sætter fuld drøn på konsolidering og vækst i de opkøbte selskaber, afsøger vi også nye markeder, blandt andet har vi set et stort potentiale i Finland, hvor onlineannoncering stadig er et nyt fænomen, siger adm. dir. Brian Mertz Pedersen.

Guava A/S, der er en sammenlægning af 12 virksomheder fra den danske og internationale kommunikationsbranche.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club