Københavns Kommune, som med sine mere end 45.000 medarbejdere er Danmarks største arbejdsplads, har netop indgået en samarbejdsaftale med core:workers
Bureauet er specialiseret inden for strategisk job- og medarbejderkommunikation – også kaldet employer branding.
Første synlige eksempel på samarbejdet bliver en kampagne målrettet pædagoger og sosu’er.
– Beslutningen om at vælge core:workers som strategisk og kreativ partner er en logisk konsekvens af, hvor vigtigt det er for Københavns Kommune at tiltrække og fastholde de rette medarbejdere. Dét samarbejde kræver dels en grundig forståelse af vores organisation, job og medarbejdere, dels en konkret viden om kommunikation og evnen til at eksekvere kreativt”, siger Københavns Kommunes informationschef, Marie Scott Poulsen.
Resultatet af samarbejdet bliver i første omgang synligt for københavnerne i slutningen af oktober, hvor der gennemføres en rekrutterings- og fastholdelseskampagne for pædagoger og sosu’er.
“Vores indsats for at vise de muligheder, man har som medarbejder, vil få direkte betydning for den service, københavnerne kommer til at modtage i fremtiden. Og dét giver udfordringen en dimension, der er meget konkret – og meget inspirerende”, siger adm. dir. Henrik Engelund, Core:workers