Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

At arrangere en skirejse er i udpræget grad en social begivenhed, og derfor er Facebook et velegnet sted at profilere sig som arrangør at skirejser.

Sæsonen for skirejser står for døren, og på det grundlag kan Umwelt glæde sig over en ny kunde. Ikke bare fordi nye kunder for det meste er velsete på bureauer – også fordi, der er tale om Nortlander, der er Danmarks største rejsebureau inden for skirejser.

Kunden er landet gennem en dialog – og altså uden forudgående konkurrence.

“Nortlander har eksisteret i snart 20 år og vi er nu klar til at tage virksomheden til næste niveau. Vi adresserer en række forskellige segmenter med forskellige behov, og vi havde derfor behov for en samarbejdspartner, der dels kunne rådgive os marketingstrategisk om, hvordan vi kunne indtage næste niveau og dels var i stand til at hjælpe os med en generel professionalisering af vores indsats,” siger adm. direktør og stifter Mads Nortvig og fortsætter:

“Særligt de digitale og sociale medier er interessant for os i salgssammenhænge, hvorfor det har været afgørende at Umwelt kunne bevise deres værd inden for dette område.”

Resultatet er blevet en marketingplatform og koncept, som skal fungere internationalt og køre på digitale, print og visuelle medier. Desuden er der skabt et værktøj på Facebook.

“Det er tankevækkende hvordan alle skiarrangørerne kommunikerer ens, og hvordan denne kommunikation ikke har udviklet sig i takt med andre brancher. Men det får vi muligheden for at gøre noget ved nu med en kampagne, der kigger tilbage i skihistorien og stadfæster Nortlander som de mest erfarne på området, siger kreativ direktør, Peter Dalgas og fortsætter:

“Derudover er det jo en meget social begivenhed både at rejse afsted på ski, og at arrangere selve turen, hvorfor det var naturligt at tage det sociale medie i brug med et nyttigt værktøj på Facebook,, der gør det både nemmere og sjovere at planlægge årets skiferie.”

Facebook-aktiviteterne er udviklet sammen med bureauet Nodes, som Umwelt har bragt ind som eksperter på området. Man kan se det til lejligheden udviklede Skitool på Nortlanders Facebook side.

Kommentarer

  1. Ja, det er da tankevækkende som alle bureauer kommunikerer ens. Især når de blot kopierer hinanden. Som Kristian Bæk fremhæver så er der intet revolutionerende i dette, da Højmark Rejser (som OGSÅ er Danmarks største??) lancerede den eksakt samme applikation sidste år. Hvad er Nortlanders kommentar til dette?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club